Bibliographie
[Auswahl]
Vito Acconci/Acconci Studio: Para-Cities, Arnolfini Gallery, Bristol, 2001; Anne M. Wagner: »Performance, Video, and the Rhetoric of Presence«, in: October, 31, Herbst 2000. S. 59-80; Vito Acconci: »Making Public: The Writing and Reading of Public Space«, in: Heterotopies/Heterotopias, Genf 2000, S. 118-124; Tamara Getter: »Vito Acconci - A Conversation with Tamara Getter«, in: Studio, November 1999. S. 27-37; Heinz Shultz: »Vito Acconci: Die Bedeutung von Öffentlichkeit«, in: Kunstforum, 144, März/April 1999. S. 286-295; Vito Acconci: »Bodies of Land«, in: Transcript, 1, 2, 1998. S. 5-33; Hans Ulrich Obrist: »Unbuilt Roads«, in: Contemporary Visual Arts, 20, 1998. S. 36-38; Jeff Rian: »I Never Wanted to be Political: I Wanted the Work to be Politics«, [Interview], in: Flash Art, Januar/Februar 1994. S. 84-87; Vito Acconci: The City Inside Us, Ausst. Kat. Museum für Angewandte Kunst Wien, Wien 1993; Vito Acconci: Public Space in a Private Time, in: Critical Inquiry, 16, 4, Sommer 1990. S. 900-918; Vito Acconci: Public Places, Ausst. Kat. Museum of Modern Art, New York 1988; Vito Acconci: »Projections of Home«, in: Artforum, XXVI, März 1988. S. 126-128; Vito Acconci: The House and Furnishings as Social Metaphor, USF Art Galleries, University of South Florida, Tampa 1986; Hal Foster: »For a Concept of the Political in Art«, in: Art in America, April 1984. S. 17-25; Vito Acconci: »Devices for Guard and Prisoners. [Notes]«, in: Rampike 3, 1, 1983. S. 12-13; Vito Acconci, A Retrospective: 1969 to 1980, Ausst. Kat. Museum of Contemporary Art, Chicago 1980; Vito Acconci: »Situation Esthetics: Impermanent Art and the Seventies Audience«, in: Artforum, Januar 1980. S. 22; Rosalind Krauss: »Video: The Aesthetics of Narcissism«, in: October, Frühling 1976. S. 50-64.
^
Linkempfehlungen
- > detaillierte Biographie
- > Acconci Studio : Homepage
- > Vito Acconci. »Public Space in a private Time«
[Vortrag im Rahmen des Symposiums »Andere Orte. Andere Kunst«, Kartause Ittingen [CH], 1997]
° Arbeiten/ Projekte von Vito Acconci
- > »Pornography in the Classroom« [Video-, Audioinstallation], 1975
- > verschiedene Arbeiten von Acconi [u.a. »Cry Baby«! [Installation], The Clocktower, New York; November, 1977; »Three columns for America», 1976], präsentiert im Rahmen der Ausstellung »Volume: Bed of Sound«, P.S.1, New York [USA], 2000
^